Elakkan barut bayi dengan ketat

Saya jenis yang suka bertanya tau, saya bukan jenis yang bila seseorang cakap sesuatu, saya akan setuju dengan mudah cakap dia tanpa bertanya "kenapa" atau apa2 je yang sewaktu dengannya.. Rasanya misi di klinik ibu anak pun dah kenal peel saya macam tu, kesnya ada satu hari tu, misi kawasan lain bagitahu saya sesuatu, lepas tu saya tanya bla bla bla... tiba2 datang pulak misi yang handle kawasan saya cakap "Dia memang macam tu, you know"... Saya sengih2 je la... sebab saya rasa, saya ada hak untuk bertanya...


Itu mukadimah, perenggan kedua ni baru cerita kepada tajuk entry.. hahahhah... Ketika saya dah siap timbang anak soleh Ammar (Opsttt, saya dah ada 4 orang anak ye, sorry sayang, takda entry berkaitan "rahsia besar" saya ni di blog lagi), saya nak pakaikan barut kembali dekat Ammar.. Misi yang ada di sebelah saya cakap "Ikat barut tu jangan ketat2 ye".. Saya pun tanya misi kenapa kan.. misi jawab "sebab baby masih lagi kecil, paru2 dia masih dalam proses nak berkembang" maksudnya nak membesar lagi la tu kan... Bila saya dengar macam tu, risau la pula, saya tanya lagi "maksudnya boleh pakai tak barut ni?" Misi jawab "Boleh je pakai tapi jangan ikat ketat"...


Tak berapa lama lepas tu, saya terbaca pulak info pasal barut ni di page seperti yang saya print screen di atas.. Saya dapat ilmu, saya kongsi dengan u all supaya kita sama2 tahu.. Saya ni, anak 4 orang baru tahu pasal ni... Nampak tak?? Ilmu parenting tak pernah habis ok... setiap masa kita belajar kan...

"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

3 comments.. read them below or add one

Nadia Johari Nadia Johari February 06, 2017
kan..ilmu parenting tak habis lagi..mcm fariza sebelum ni pun sukala barut naik ke atas dada..haishh