"Permainan" untuk memudahkan anak dalam pembelajaran rukun islam

Kurang pasti pulak saya nak panggil benda alah ni apa, tapi disebabkan saya mengajar anak saya secara "belajar sambil bermain", makanya saya panggil ianya permainan lah.. ahhah.. Saya guna cara ni untuk memudahkan pengajaran saya dalam mengajar anak saya tentang RUKUN ISLAM... Bagi mereka hafal macam tu je, nampak mereka tak berapa nak faham, so, saya guna kaedah ni.. senang, ada gambar bagai.. so, lebih mudah untuk mereka memahami..


Anak2 saya suka dengan "permainan" ni... Eh, saya pun suka, nampak macam comel je dengan adanya kartun2 tersebut...


Penerangan untuk setiap gambar, ada di tulis dalam bahasa jawi & rumi... Bolehlah anak2 kita belajar baca jawi juga kan.. 


Semalam saya ada buat status untuk hadiahkan "permainan" tersebut dekat 10 orang komen terpantas di Fb saya... Saja suka2 je sebenarnya, saya suka tengok kanak2 seronok... Diharapnya untuk anak2 yang berpeluang menggunakan pemberian kecil dari saya ini akan rasa gembira.. InsyaAllah...

Kalau u all nak buat jugak, u all boleh klik link di bawah ye...



Selain dari "permainan" di atas, saya jugak ada print bahan bantu mengajar untuk rukun islam & rukun iman.. Saya gantung bahan tersebut di bilik belajar anak2 saya...




"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

4 comments.. read them below or add one

Sheila Adziz Sheila Adziz September 26, 2016
wow... menarik ni... thanks for sharing sis
Fiza Rahman Fiza Rahman September 27, 2016
Rajin dan kretif lah. Bila lah saya nak rajin macam nih.
nini nini October 29, 2016
Suke suke suke....rajin mak nye ni.....nak kena rajin mcm awak juga...inshaAllah